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14. Fragmented Memory
 
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  • Fragmented Memory, mounir fatmi, SF Publishing, 2020

'' The calligraphic work, titled Mother Language, is a visual link to his previous body of work, a continuity in his thinking and execution, evolving his visual language. ''


Nicola Kritzinger, Arthrob, May 2017





 




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" Une copie du Coran. Une photographie d'un roi du Maroc. Une peinture calligraphique.

Ce sont les trois seuls objets culturels dont Mounir Fatmi se souvient de sa maison d'enfance dans les années 1970 à Tanger - qui ont tous capturé son imagination, mais il lui était interdit de toucher. Fragmented Memory marque une approche autobiographique rare pour l'artiste multimédia basé à Paris, où Fatmi prend ces objets convoités comme point de départ « pour montrer comment les quelques éléments de la culture que j'avais dans ma maison d'enfance ont façonné ma recherche artistique, mes choix esthétiques et toute ma carrière », dit-il.

Fatmi ajoute que « dans ce spectacle, je dessine une relation directe avec la langue, la mémoire et l'histoire, parce que, pour moi, ces trois éléments dépendent les uns des autres: sans langue il n'y a pas de mémoire et sans mémoire il n'y a pas d'histoire ». "

 

Goodman Gallery, Mai 2017

 

 

 

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" A copy of the Koran. A photograph of a Moroccan King. A calligraphic painting.

These are the only three cultural objects remembered by mounir fatmi from his childhood home in 1970s Tangier – all of which vividly captured his imagination, but he was forbidden to touch. Fragmented Memory marks a rare autobiographical approach for the Paris-based multimedia artist, in which Fatmi takes these coveted objects as a starting point ‘to show how the few elements of culture I had in my childhood home has shaped my artistic research, my aesthetic choices and my entire career’, he says.

Fatmi adds that ‘in this show, I draw a direct relationship to language, to memory, and to history, because, for me, these three elements depend on one another: without language there is no memory and with no memory there is no history.’ "

 

 

Goodman Gallery, May 2017