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02. | This is not blasphemy
 
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  • Ceci n'est pas un blasphème, mounir fatmi - Ariel Kyrou, Actes Sud, Arles, 2015.
    This is not blasphemy, mounir fatmi - Ariel Kyrou, Actes Sud, Arles, 2015.

'' This is not a blasphemy questions blasphemy in all its aspects, from its historical dimensions to its contemporary reality,

from religion to brands and science. ''








 




 

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« Pas touche au Prophète. Pas touche à la Nation. Pas touche au Christ en croix. Pas touche à la famille. Pas touche aux marques. Pas touche au cache-sexe. Pas touche à la mémoire sanctifiée.
Ceci n’est pas un blasphème
est né d’un mélange d’incompréhension et de colère. Du sentiment d’un reflux, comme si la société répondait à la vague de libertés du net, à l’évolution des mœurs et aux prouesses médicales de la technoscience par une marée réactionnaire plus ou moins avouée, diffuse, et à la longue très pesante ».

Ceci n’est pas un blasphème interroge le blasphème sous toutes ses coutures, de ses dimensions historiques à sa réalité contemporaine, de la religion aux marques en passant par la science. Il est né d’un dialogue entre un artiste qui a été lui-même censuré à de multiples reprises, Mounir Fatmi, et un essayiste hérétique ayant beaucoup réfléchi sur notre nouveau monde numérique, Ariel Kyrou. Se croisent dans ce livre sous forme de dialogue Dieudonné et les acteurs de la Manif Pour Tous, mais aussi Charlie Hebdo, Mahomet, Le Caravage, ORLAN, Nike, Michel-Ange, Bosch, les Pussy Riot, Brian Eno, Sainte Julie de Corse, les alévis, Apple, Oliviero Toscani, Thierry Meyssan, les frères du Libre-Esprit, Theo Van Gogh, le Coran, l’eau bénite, Larry Clark, les Yes Men, Baruch Goldstein, George Grosz, la lapine fluo Alba, Alain Soral, la procréation médicale assistée, Marcel Duchamp, Andres Serrano et bien d’autres.
 

 

 

 

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"Do not touch the Prophet. Do not touch the Nation. Do not touch Christ on the cross. Do not touch the family. Do not touch the marks. Do not touch the pad. Do not touch the sanctified memory.

This is not blasphemy was born of a mixture of incomprehension and anger. The feeling of an ebb, as if society responded to the wave of freedoms of the net, the evolution of manners and medical prowess of technoscience by a reactionary tide more or less avowed, diffuse, and in the long run very heavy ". From the feeling of an ebb, as if society were responding to the wave of freedoms of the net, to the evolution of morals and to medical prowess of technoscience by a reactionary tide more or less avowed, diffuse, and in the end very heavy."

This is not a blasphemy questions blasphemy in all its aspects, from its historical dimensions to its contemporary reality, from religion to brands and science. It was born by a dialogue between an artist who has himself been censored multiple times, mounir fatmi, and a heretical essayist who has reflected a lot on our new digital world, Ariel Kyrou. Cross in this book in the form of dialogue Dieudonné and the actors of the Manif For All, but also Charlie Hebdo, Mohammed, Caravaggio, ORLAN, Nike, Michelangelo, Bosch, the Pussy Riot, Brian Eno, Sainte Julie of Corsica , the Alevi, Apple, Oliviero Toscani, Thierry Meyssan, the brothers of the Free Spirit, Theo Van Gogh, the Koran, the holy water, Larry Clark, the Yes Men, Baruch Goldstein, George Grosz, the fluo bunny Alba, Alain Soral, assisted procreation, Marcel Duchamp, Andres Serrano and many others.