02.
   
   
 


Installations
Videos
Photographs
Sculptures
Drawings
Collages
Paintings
Performances
Public spaces
Sounds
Games
Writings
Multiples
20. | Ghosting / Multiple n.20
 
download PDF
  • 2017, Ghosting, 6 photographs, film extracts, 25 x 18.5 cm.
    Courtesy of the artist.
    Ed. of 100 + 1 A.P.

'' Ghosting converges literature, visual arts, and film to explore the intricate dynamics of media images and their societal resonance.

The obsolete video cassettes, symbolizing a tidal wave of potential images rendered as pale copies or ghosts. ''


Studio Fatmi, 2017





 




Pour commander une édition :

Gilles Drouault Galerie

AlTiba9 Galerie

Ceysson & Bénétière Galerie

ADN Galerie

 

« Ghosting » est le multiple n.20.

Le multiple « Ghosting », realisé en 2017, en edition limitée à 100 exemplaires, est composée d'un livre, de 6 photographies, des extraits de films, dimensions de 25 x 18,5 cm. 

"Ghosting" fait converger la littérature, les arts visuels et le cinéma pour explorer la dynamique complexe des images médiatiques et leur résonance sociétale. Les cassettes vidéo obsolètes, symbolisant un raz-de-marée d'images potentielles rendues sous forme de pâles copies ou de fantômes.

À travers une calligraphie lumineuse et un amalgame spectaculaire d'éléments audiovisuels et bureaucratiques, "Ghosting" réfléchit sur l'obsolescence de l'interactivité à l'ère numérique, incitant à la réflexion sur la transmission instantanée d'images et d'informations dans notre société de plus en plus axée sur le spectacle.

 

To order an edition:

Gilles Drouault Gallery

AlTiba9 Gallery

Ceysson & Bénétière Gallery

ADN Gallery

 

"Ghosting" is the multiple n.20.

The multiple "Ghosting", made in 2017 and limited to 100 editions, is composed by a book, 6 photographs, some film extracts, 25 x 18.5 cm. 

"Ghosting" converges literature, visual arts, and film to explore the intricate dynamics of media images and their societal resonance. The obsolete video cassettes, symbolizing a tidal wave of potential images rendered as pale copies or ghosts.

Through luminous calligraphy and a spectacular amalgamation of audio-visual and bureaucratic elements, "Ghosting" reflects on the obsolescence of interactivity in the digital age, urging contemplation on the instantaneous transmission of images and information in our increasingly spectacle-driven society.